Donnie gaat flitsend het nieuwe jaar in met de Knalplanga

Donnie gaat flitsend het nieuwe jaar in met de Knalplanga

Afgelopen zomer had Donnie een grote hit (2,4 miljoen Spotify plays) met zijn Snelle Planga. Deze opvallende zonnebril ging al snel viraal. Toen Roorda Reclamebureau in de herfst werd gebriefd door Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat op een campagne ter promotie van veilig omgaan met vuurwerk (waarbij de vuurwerkbril een prominente rol speelt) werd er al snel een één-tweetje gemaakt met Donnie. Het resultaat is een nieuwe single, videoclip, radio en online campagne.

Met zijn nieuwe hit Knalplanga upgrade Donnie de vuurwerkbril tot een hip eigentijds accessoire. “Als de pijl de lucht kust, protectie, knal bewust." Zo geeft hij het goede voorbeeld en suggereert op geheel eigen wijze het gebruik van een aansteeklont ("Ik heb een pijl met een lange lont, knalplanga op, ik raak niet gewond”) en de lanceerstandaard voor vuurpijlen. In de clip figureren naast Donnie’s Knaltanga’s oa. Ruben van der Meer, Frank Evenblij, Leipe Dennis en regisseur Martin Koolhoven.



Joeri Jansen, creatief directeur Roorda: “Met traditionele media bereik en beweeg je jongeren niet om een vuurwerkbril te dragen tijdens het afsteken. Met unieke relevante content doe je dat wel. Al voor de release van de clip is Knalplanga al flink opgepakt door jongeren blogs en social media. Complimenten ook voor de mensen bij het ministerie die ons en Donnie de vrije hand gaven om iets te maken dat jongeren aanspreekt. Als alles volgens plan gaat knalt straks op menig oudejaarsfeest de Knalplanga hit door de speakers. Een betere reminder kun je niet hebben.”

//www.youtube.com/embed/qPOHLRnRFDk